SPONSOR

KE ARAH PEMBESTARIAN SEKOLAH

KE ARAH PEMBESTARIAN SEKOLAH
KALAU BUKAN DI SINI, DI MANA LAGI, KALAU BUKAN SEKARANG, BILA LAGI? KALAU BUKAN KITA, SIAPA LAGI?

MENGAWAS UPSR 2009

Posted By : Admin
Date : 12 Sept 2009

Pada tarikh 08.09.2009 adalah bermulanya peperiksaan UPSR 2009. Sebelum berlangsungnya hari peperiksaan, Saya dan Cikgu Johnny Liau Kim Lee dari SK Dandun telah melawat lokasi peperiksaan iaitu di SK Dallas, terletak di Kg. Taradas Pitas. Sehala dengan jalan SK Pantai.


Ini adalah gambar semasa melawat lokasi pada tarikh 03.09.2009 (Khamis).



Sebelum peperiksaan dijalankan, murid wajib memastikan keadaan pembungkus kertas soalan berada dalam keadaan yang baik, tiaa tanda-tanda kebocoran soalan berlaku. Pemeriksaan pembungkusan kertas soalan ini dilakukan di hadapan rakan2 si pemeriksa tadi. Bila sah tiada sebarang kesan pencerobohan berlaku, barulah pembungkus plastik yang pertama digunting dansekali lagi pembungkus krtas soalan kedua diperiksa kemudian digunting dan bolehlah dikeluarkan kertas soalannya. Dengan ini maka Tanggungjawab Ketua Pengawas dan Pengawas akan melindungi kertas soalan ini telah terlaksana dengan amat baik.

Seorang pelajar memeriksa pembungkus kertas soalan dengan teliti.


Foto kiri : Pelajar telah menggunting pembungkus kertas soalan yang pertama kemudian
Foto kanan : Pelajar telah menggunting pembungkus kertas soalan yang kedua


Ini pula adalah bilik Ketua Pengawas dan Pengawas. Susun atur bahan perlu disediakan agar mudah melakukan kerja penyediaan bahan dan pembungkusan skrip jawapan.

Hari terakhir UPSR (10.09.2009) sebelum kertas Ujian Aptitud, sempat lagi kami berehat2 kerana masa rehat yang lama. Kami berehat di TAman Sains SK Dallas yang sedang dalam pembangunan.Terdapat beberapa pokok yang besar2 dan antaranya pokok yang ada ialah pokok tongkat Ali, pokok Kalimpapa (Pogel)dan pokok2 yang tidak kami kenali.Kami berbual mesra dengan murid2 SK Dallas.Berikut adalah beberapa foto yang sempat ditangkap......



0 comments:

Catat Ulasan

Sila beri komen atau pendapat anda

Related Posts with Thumbnails

1318