SPONSOR

KE ARAH PEMBESTARIAN SEKOLAH

KE ARAH PEMBESTARIAN SEKOLAH
KALAU BUKAN DI SINI, DI MANA LAGI, KALAU BUKAN SEKARANG, BILA LAGI? KALAU BUKAN KITA, SIAPA LAGI?

CHORAL SPEAKING PERINGKAT DAERAH PITAS

Pada 19 Jun 2009, Jumaat

SKESDA (SK Salimpodon Darat) telah menyertai program Choral Speaking peringkat Daerah Pitas yang diadakan di SK Rosob. Guru Besar sendiri mengiringi murid kami seramai 30 orang yang terdiri daripada murid tahun4, 5 dan 6. Guru yang terlibat ialah cikgu Noor Ashikin Omar selaku jurulatih, Cikgu Asmat Demsi, Cikgu Jaliun Maun dan Cikgu Miswan Yahya.

9 buah sekolah telah menyertai pertandingan ini yg terbahagi kepada 2 kategori iaitu kategori Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah.

7 buah sekolah rendah yang bertanding iaitu SKESDA, SK. Kasagaan, SK Pinggan2, SK Rosob, SK Pekan Pitas ll, SK Kusilad dan SK Bongkol.Keputusan pertandingan :
Tempat ketiga : SK Pinggan-Pinggan
Naib Johan : SK Pekan Pitas ll
Johan : SK Rosob

SKESDA hanya berada di tempat yang ke 6 sahaja.......hehehe...kurang latihan dan penghayatan murid kot faktor mendapat no 6. Kalau cukup latihan....pasti menyaingi tempat pertama.....nasib baik bukan tempat terakhir.....


2 buah sekolah menengah yang turut bertanding iaitu SMK Pitas dan SMK Telaga sahaja. kategori sekolah menengah pula, tempat kedua ialah SMK Pitas dan Johan ialah SMK Telaga...... Baik buat SMK Salimpodon Darat, dapat ga tempat ke 3

0 comments:

Catat Ulasan

Sila beri komen atau pendapat anda

Related Posts with Thumbnails

1318